Contacteer Health in a box

Blaadjes

Wij horen graag van je, of je nu een vraag hebt over een ingrediënt, een tip voor een recept of een opmerking over de levering: wij staan voor je klaar.

Heb je een vraag of wil je iets kwijt?

Stuur ons een e-mail:
info@healthinabox.be

Liever persoonlijk iets vragen?
Bel ons op+32 (0)468 477 930

Heb je een algemene vraag?
Bekijk de veelgestelde vragen

Neem contact met ons op via onderstaand formulier:

Veelgestelde vragen

  • Leveringen

    Hoe verloopt de levering?

    Op maandag tussen 13u30u en 21u30 wordt je box bij je thuis geleverd. Je ontvang hierover een mail met het geschatte leveringsuur. 
    Je kookbox wordt direct na de samenstelling in een daarvoor speciaal ontwikkelde koelbox geplaatst en bewaard. Pas aan jouw deur wordt de box hieruit gehaald. Op die manier ben jij verzekerd van een perfect gekoelde, voedselveilige levering.

    Wanneer mag ik mijn levering verwachten?

    Je box wordt geleverd op maandagavond tussen 13u30 en 21u30. Dit ruime tijdsvenster laat onze transporteur toe om de route op een zo ecologisch mogelijke manier te plannen.
    Kan je de box onmogelijk in ontvangst nemen in de voormiddag? Kies dan voor de avondlevering (17u - 21u30). Wil je zeker al maandagavond beginnen koken uit de Healthy-box? Kies dan de namiddaglevering (13u30 - 18u30).
    Je ontvangt enkele dagen voor de levering een bevestiging van de levering met het geschatte leveringsuur. Zo hoef je toch niet de hele tijd thuis op de koerrier te wachten.

    Wat als ik niet thuis ben?

    Enkele dagen voor de levering ontvang je een mail met een melding van het verwachte leveringsuur in een tijdsvenster van één tot anderhalf uur. Ben je niet thuis? Dan neemt de chauffeur telefonisch contact met je op om te vragen waar hij de box mag afleveren. Je kan dan doorgeven bij welke buur de box kan geleverd worden of je kan je toestemming geven aan de chauffeur om je box op een bepaalde plek rond je woning achter te laten (vb achter een zijpoortje van de woning).

    Ben je telefonisch niet bereikbaar dan wordt je box helaas weer meegenomen. Omdat het om verse producten gaat, is een nalevering helaas niet mogelijk. Zorg dus zeker dat er iemand de box in ontvangst kan nemen, dat je tefonisch bereikbaar bent, of dat er een leverinstructie wordt doorgegeven (vb met een briefje op de deur).

    Kan ik mijn leveringen voor een bepaalde tijd pauzeren?

    Je kan je leveringen heel eenvoudig pauzeren. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je op vakantie gaat of als het je even niet uitkomt. Je kan dit zelf aanduiden in jouw Health in a box-account door een simpele klik op een knop bij de week die je wenst te pauzeren. Het pauzeren, opzeggen en wijzigen van je Healthy-box kan tot uiterlijk 5 dagen week voor levering van de volgende box (uiterlijk op woensdag). Op donderdag bestellen wij namelijk alle producten zodat jouw box op maandag kan bezorgd worden.

    Waar vind ik de recepten?

    Wij willen zorg dragen voor het milieu en inspanningen doen om onze ecologisch voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Daarom vind je in de box een eenvoudige receptenkaart en kan je onze recepten steeds online terugvinden in je account. Je kan zo aan de slag in de keuken terwijl je het recept volgt op een tablet of laptop. Bovendien kan je zo alle gerechten gemakkelijk elektronisch bijhouden en heb je ze steeds bij de hand wanneer je je favoriete gerecht opnieuw wilt klaarmaken.

    Kan ik mijn abonnement stopzetten?

    Bij Health-in-a-box heeft de klant de keuze tussen losse bestellingen en een wekelijks of twee-wekelijks abonnement. De klant kan altijd zijn abonnement tijdelijk onderbreken of zelfs annuleren. Bij het stopzetten van het abonnement moet rekening gehouden worden met een opzegtermijn. Het abonnement dient steeds vóór donderdag te worden stopgezet om de eerstkomende maandag geen levering meer te ontvangen. Leveringen die te laat zijn opgezegd, gaan gewoon door.
    Het opzeggen en pauzereb van een abonnement moet gebeuren via de account van de klant.

  • Bestellen

    Kan ik een Healthy-box éénmalig uitproberen?

    Het is inderdaad steeds mogelijk om een losse bestelling te doen. Maak een account aan zodat wij over de nodige informatie bezitten voor de levering en kies voor 'losse bestelling'.
    Je kan dit zoveel keer doen als je wilt. Bovendien kan je je losse bestellingen ook plannen en in een handige kalender aanduiden wanneer je een losse bestelling wenst te ontvangen.

    Moet ik een abonnement nemen?

    Dat hoeft niet. Wens je eenmalig of slechts af en toe een box te bestellen? Dat kan! Bestel je eenmalige box wanneer je dit wenst. Je kan hierbij kiezen om 1 box te bestellen of gelijk een aantal weken aan te duiden waarop je een box wenst te ontvangen.
    Is het voor jou handiger om je box op regelmatige basis te ontvangen? Dan kan je kiezen of je dit wekelijks of twee-wekelijks wilt. Je maakt eenmalig een persoonlijke account aan en kan dan zelf handig je leveringen beheren. 

    Hoe kan ik betalen?

    Betalen doe je veilig online. Je kan betalen met de meeste vertrouwde betaalmethoden.
    Wil je je boxen op regelmatige basis wekelijks of tweewekelijks ontvangen, dan kan dit met Bancontact. Je betalingen gebeuren dan met een doorlopende opdracht (SEPA-maandaat) die aangemaakt wordt met de gegevens van je eerste betaling. Je betaalt zo enkel wanneer je een box ontvangt. Wanneer je je account pauzeert of stopzet, stoppen automatisch ook de betalingen.

    Kan ik alleen een extra product bestellen (zoals de ontbijtbox) zonder een maaltijdbox te bestellen?

    Je kan je bestelling van je maaltijdbox aanvullen met extra producten, zoals bijvoorbeeld de ontbijtbox. Je betaalt dan geen extra leveringskosten en ontvangt je extra's samen met de levering van je maaltijdbox.
    De extra's alleen bestellen gaat niet.

    Hoe stel ik mijn box samen?

    Neem jij de kookbox voor jou alleen? Kook je voor een heel gezin? Maak eenvoudig je keuze in het aantal personen.
    Kies hoeveel gerechten je wenst te ontvangen, 3 gerechten of 4 gerechten.
    Kies uit de gerechten welke je lekker vindt. Alle gerechten zijn steeds koolhydraatarm en dus van nature glutenvrij. Kies jij voor vegetarische gerechten? Volg je een KETO-plan. Kies de gerechten die bij jouw levenswijze passen.
    Vul je bestelling eventueel aan met een van de extra producten. Per product is aangegeven wat het inhoudt. 
    Je kan ook per gerecht zien welke allergenen er eventueel in de gerechten aanwezig zijn.

    Hoelang blijven de producten houdbaar?

    Alle producten worden vers ingepakt en blijven gekoeld totdat jij de box bij je thuis ontvangt. Wij werken met zo puur mogelijke producten. Hierdoor zijn sommige producten, zoals vlees, gevogelte en vis, beperkt houdbaar. Wij gaan met onze leveranciers dan ook op zoek naar verpakkingsmethoden die de verse houdbaarheid bevorderen. Wij raden je dan ook aan om bij het bepalen van de volgorde van de gerechten te kijken naar de houdbaarheidsdatum op de verpakking. Zo eet je de producten die het langst houdbaar zijn aan het einde van de week. Start met de vis, dan het gevogelte gerecht, dan het vleesgerecht en tot slot het vegetarische gerecht.
    Heb jij een product van ons ontvangen dat ondanks onze zorg toch niet zo vers meer is? Laat het ons weten zodat wij dit kunnen terugkoppelen naar onze leverancier om dit in de toekomst te kunnen voorkomen.

  • Mijn account

    Kan ik wijzigingen aanbrengen in mijn abonnement?

    Jazeker, dat kan je vanuit je account. Je kan eenvoudig het aantal personen en het aantal maaltijden aanpassen, en de voorkeurcombinatie van de gerechten die je (twee-)wekelijks ontvangt. Je kan extra's toevoegen en verwijderen en dit tot meerdere weken vooruit.
    Doe de aanpassingen zeker vóór donderdag om de daaropvolgende maandag de wijzigingen te ontvangen.

    Je kan ook je rekeningnummer aanpassen, je voorkeur voor het tijdsvenster van levering, je leveringsadres en uiteraard al je persoonlijke gegevens.
    Wens je een bepaalde periode géén Healthy-box te ontvangen? Dan kan je de betreffende leveringen ook eenvoudig pauzeren.
    Wanneer je je abonnement definitief wenst te stoppen kan je dat ook zelf doen vanuit je account.

  • De maaltijden

    Past de healthy-box binnen een KETOGENE leefwijze?

    De Healthy-box is een koolhydraatarme kookbox. Er zullen dus nooit aardappelen, rijst, pasta, brood en dergelijke inzitten.
    Er is een grote variatie binnen de koolhydraatarme voedingswijze. Zo heb je mensen die alleen de geraffineerde koolhydraten weren, en andere die een totaal maximum van 25gr koolhydraten per dag aanhouden. Dit laatste is de groep van de Ketogene leefwijze.

    De Healthy-box kan je zelf samenstellen uit de 12 maaltijden per week. De voedingswaarden (eiwitten, koolhydraten en vetten) zijn per gerecht aangegeven. En voor je gemak hebben wij ook aangegeven welke gerechten als KETO-gerecht kunnen beschouwd worden. Zo kan je een healthy-box samenstellen die past binnen de KETOGENE leefwijze.

    Ik kies voor koolhydraatarme gerechten, maar niet iedereen in mijn gezin is hiervoor te vinden. Kan ik dan toch jullie boxen gebruiken?

    Uiteraard wel! Er zijn nog gezinnen waar een of meerdere gezinsleden (initieel) niet kiezen voor koolhydraatarme maaltijden. Vaak is dit omdat ze denken dat ze hun aardappel of pasta zouden missen. Het is maar een kleine moeite om bij de gerechten alsnog een aardappel of rijst klaar te maken. En je hoeft hiervoor niet extra naar de winkel. Voeg een Compromisbox toe aan je bestelling en je hebt gelijk aardappelen, rijst en pasta in huis om bij de gerechten klaar te maken. Zo hou je de kerk ik het midden en hoef je niet een potje apart te koken. En je gezinsleden profiteren ondertussen wel mee van de gezonde en pure ingrediënten. 

    Waarom hebben jullie alleen koolhydraatarme maaltijden?

    Health in a box gelooft dat een koolhydraatarme levenswijze een positieve invloed kan hebben op je lichaam en geest. Wanneer je een actieve levenswijze combineert met een voedingswijze waarbij je zoveel mogelijk pure producten eet en het gebruik van koolhydraten vermindert zal je de positieve effecten die dit heeft op je lichaam en geest niet kunnen ontkennen. Je behoudt of slankt af tot een gezond gewicht, je voelt je vitaler en energieker. Je hebt minder last van maag- en buikklachten. Diabetes type 2 vermindert hier sterk door of verdwijnt zelfs helemaal. Je bent beter bestand tegen invloeden van buitenaf en zoveel meer. Als je hier meer over wilt weten kan je op het internet zeer veel informatie vinden over de effecten van een koolhydraatarme levenswijze.

    Maar uiteraard zijn er ook gezinnen waar een of meerdere gezinsleden (initieel) niet kiezen voor koolhydraatarme maaltijden. Vaak is dit omdat ze denken dat ze hun aardappel of pasta zouden missen. Het is maar een kleine moeite om bij de gerechten alsnog een aardappel of rijst klaar te maken. En je hoeft hiervoor niet extra naar de winkel. Voeg een Compromisbox toe aan je bestelling en je hebt gelijk aardappelen, rijst en pasta in huis om bij de gerechten klaar te maken. Zo hou je de kerk ik het midden en hoef je niet een potje apart te koken. En je gezinsleden profiteren ondertussen wel mee van de gezonde en pure ingrediënten. 

    Ik heb een voedselintolerantie. Houden jullie daar rekening mee?

    Al onze maaltijden zijn koolhydraatarm en daardoor van nature glutenvrij. Bovendien kiezen wij voor andere producten steeds voor een glutenvrije variant. Vele gerechten zijn ook lactosevrij. Op deze manier houden wij rekening met de meest voorkomende voedselintoleranties en kunnen ook jullie genieten van onze heerlijke, gezonde maaltijden.

    Wij kunnen evenwel niet uitsluiten dat sommige producten sporen kunnen bevatten van allergenen doordat onze pakketten worden samengesteld in een productieruimte waar die allergenen ook kunnen voorkomen.

    Wanneer jullie andere intoleranties hebben dan gluten of lactose laat het ons dan zeker weten. Misschien kunnen we er in de toekomst ook rekening mee houden.

    Zijn jullie porties groot genoeg om met een voldaan gevoel van tafel te gaan?

    Jazeker! Omdat wij gaan voor koolhydraatarme recepten met zo puur mogelijke producten en bovendien rekening houden met de Belgische voedingscultuur zijn onze porties vis, gevogelte en vlees ruim (+/- 150gr. p/p). Daarnaast voorzien wij ook porties groenten die ruim voldoende zijn. Zo eet u gezond, lekker en bent u voldaan.
    Die grotere porties vlees en vis verklaren gelijk ook waarom onze prijzen iets hoger liggen dan sommige andere aanbieders van maaltijdboxen.

    Vermelden jullie de allergenen?

    In onze ingrediëntenlijst vermelden wij wanneer een product een allergeen is of bevat.
    Daarnaast is het belangrijk om te weten dat onze boxen worden samengesteld in een bedrijf waar vis, weekdieren, schaaldieren, eieren, aardnoten, melk, noten, soja, selderij, mosterd, sesam, lupine, glutenbevattende granen en sulfieten mogelijks worden verwerkt.

Online Dispute Resolution-platform

Dit is een internetplatform opgericht door de Europese Commissie met als doel geschillen voortvloeiend uit e-commerce buiten de rechtbank op te lossen.
Gebruik onderstaande link en e-mailadres info@healthinabox.be

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×