🌿 KOOLHYDRAATARM --- 🚫 100% VRIJ VAN TOEGEVOEGDE SUIKERS --- 📅 LEVERING OP MAANDAG 13u30-21u30 --- 🚚 GRATIS LEVERING IN VLAANDEREN --- 🌏 OP EN TOP VLAAMS

Hoe werkt het?

Niet meer steeds hoeven piekeren over de vraag "wat eten we vandaag", handig toch? Wij stellen voor jou wekelijks een uitgebalanceerd menu samen. Je kookt de eenvoudig te bereiden maaltijden en kan zonder zorgen genieten van je gezonde en actieve levensstijl.
Jij bestelt je box, en wij gaan voor jou aan de slag. 


Kies welke box het beste bij je past

Neem jij de kookbox voor jou alleen? Kook je voor een heel gezin? Maak eenvoudig je keuze in het aantal personen.
Kies hoeveel gerechten je wenst te ontvangen, 3 gerechten of 4 gerechten.

Wij gaan voor jou aan de slag

Wij kiezen steevast voor zo puur mogelijk ingrediënten. We werken hiervoor samen met aparte leveranciers voor vlees, vis en gevogelte waardoor wij je producten van topkwaliteit kunnen leveren.

Geen stug abonnement, maar alle vrijheid

Bij ons geen verplichting tot een stug abonnement. Wens je eenmalig een box te ontvangen? Wens je maar af en toe een box te bestellen? Dat kan! Is het voor jou handiger om je box op regelmatige basis te ontvangen? Dan kan je kiezen of je dit wekelijks of twee-wekelijks wilt. Flexibel, is het niet?

Betaling in alle veiligheid

Betalen doe je veilig online met je vertrouwde betaalmethode. Wil je je boxen op regelmatige basis wekelijks of tweewekelijks ontvangen, dan kan dit met Visa of Mastercard. 

Een perfect gekoelde levering

Op maandagavond tussen 13u30 en 22u wordt je box bij je thuis geleverd. Bij je bestelling kan je kiezen voor een namiddaglevering (13u30-18u30), een avondlevering (17u-22u) of de meest ecologische keuze (13u30-22u). Je ontvangt enkele dagen voordien een mail met het geschatte leveringsuur en een track&trace-link om je levering te volgen. 

Jij kookt een hele week heerlijk en gezond, wanneer het jóu het beste uitkomt

De producten in onze boxen hebben een houdbaarheidsdatum die toelaat om de gerechten de hele week te gebruiken, wanneer het jou past. Het kortst houdbare product is meestal nog tot vrijdag houdbaar. Wens je ze later klaar te maken, bewaar dan de verse producten in de diepvries.

Je recepten handig online

Van zodra wij je bestelling ontvangen hebben, heb jij toegang tot de recepten. Op die manier houdt Health in a box rekening met het milieu en jij bouwt online aan je eigen bibliotheek van heerlijke gerechten

Dit heb je zelf in je keukenkast

Een gezonde levensstijl gaat verder dan enkele gezonde maaltijden per week. Het is ook belangrijk om gebruik te maken van gezonde ingrediënten en smaakmakers bij de bereiding van je ontbijt, lunch, snack en avondmaal. We gaan er daarom van uit dat je zelf een aantal basisingrediënten steeds in je keukenkast hebt. Zoals oliën, boter, azijnen, peper, zout, gedroogde kruiden, harissa,... Die kan je dan naar smaak gebruiken bij de bereiding van je gerechten uit je wekelijkse box. Speciale, minder alledaagse kruiden krijg je in een handige gebruiksportie van ons, zoals bijvoorbeeld komijn, gemberpoeder of kurkuma. Bovendien ontvang je wekelijks een mail met de aankondiging van de recepten en met de melding welke ingrediënten je zelf in huis moet hebben. Handig!

Hulp nodig?

Health in a box wilt het je gemakkelijk maken. We hebben de vaakst voorkomende vragen reeds voor je beantwoord. Bekijk deze veel gestelde vragen wanneer je nog een onduidelijkheid hebt. Heb je desondanks nog een vraag? Blijf er dan zeker niet mee zitten. Contacteer ons, we willen je heel graag verder helpen. 

contacteer ons

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn box terugsturen?

Op een maaltijdbox geldt geen herroepingsrecht vermits het een bederfbaar goed is. Daardoor kan je de Healthy-box niet retourneren.

Wanneer mag ik de levering verwachten?

Je box wordt geleverd op maandagavond tussen 13u30 en 21u30. Dit ruime tijdsvenster laat onze transporteur toe om de route op een zo ecologisch mogelijke manier te plannen.
Kan je de box onmogelijk in ontvangst nemen in de voormiddag? Kies dan voor de avondlevering (17u - 21u30). Wil je zeker al maandagavond beginnen koken uit de Healthy-box? Kies dan de namiddaglevering (13u30 - 18u30).
Je ontvangt enkele dagen voor de levering een bevestiging van de levering met het geschatte leveringsuur. Zo hoef je toch niet de hele tijd thuis op de koerrier te wachten.

Wat als ik niet thuis ben?

Enkele dagen voor de levering ontvang je een mail met een melding van het verwachte leveringsuur in een tijdsvenster van één tot anderhalf uur. Ben je niet thuis? Dan neemt de chauffeur telefonisch contact met je op om te vragen waar hij de box mag afleveren. Je kan dan doorgeven bij welke buur de box kan geleverd worden of je kan je toestemming geven aan de chauffeur om je box op een bepaalde plek rond je woning achter te laten (vb achter een zijpoortje van de woning).

Ben je telefonisch niet bereikbaar dan wordt je box helaas weer meegenomen. Omdat het om verse producten gaat, is een nalevering helaas niet mogelijk. Zorg dus zeker dat er iemand de box in ontvangst kan nemen, dat je tefonisch bereikbaar bent, of dat er een leverinstructie wordt doorgegeven (vb met een briefje op de deur).

Waar vind ik de recepten?

Wij willen zorg dragen voor het milieu en inspanningen doen om onze ecologisch voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Daarom vind je in de box een eenvoudige receptenkaart. Daarnaast kan je onze recepten steeds online terugvinden in je account. Je kan zo aan de slag in de keuken terwijl je het recept volgt op een tablet of laptop. Bovendien kan je zo alle gerechten gemakkelijk elektronisch bijhouden en heb je ze steeds bij de hand wanneer je je favoriete gerecht opnieuw wilt klaarmaken.

Moet ik een abonnement nemen?

Dat hoeft niet. Wens je eenmalig of slechts af en toe een box te bestellen? Dat kan! Bestel je eenmalige box wanneer je dit wenst. Je kan hierbij kiezen om 1 box te bestellen of gelijk een aantal weken aan te duiden waarop je een box wenst te ontvangen.
Is het voor jou handiger om je box op regelmatige basis te ontvangen? Dan kan je kiezen of je dit wekelijks of twee-wekelijks wilt. Je maakt eenmalig een persoonlijke account aan en kan dan zelf handig je leveringen beheren. 

Kan ik mijn leveringen voor een bepaalde tijd pauzeren?

Je kan je leveringen heel eenvoudig pauzeren. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je op vakantie gaat of als het je even niet uitkomt. Je kan dit zelf aanduiden in jouw Health in a box-account door een simpele klik op een knop bij de week die je wenst te pauzeren. Het pauzeren, opzeggen en wijzigen van je Healthy-box kan tot uiterlijk 5 dagen week voor levering van de volgende box (uiterlijk op woensdag). Op donderdag bestellen wij namelijk alle producten zodat jouw box op maandag kan bezorgd worden.

Meer veelgestelde vragen laden
Past de Healthy-box binnen een Ketogene leefwijze?

De Healthy-box is een koolhydraatarme kookbox. Er zullen dus nooit aardappelen, rijst, pasta, brood en dergelijke inzitten.
Er is een grote variatie binnen de koolhydraatarme voedingswijze. Zo heb je mensen die alleen de geraffineerde koolhydraten weren, en andere die een totaal maximum van 25gr koolhydraten per dag aanhouden. Dit laatste is de groep van de Ketogene leefwijze.

De healthy-box bestaat uit 3 of 4 maaltijden per week. Uiteraard spelen dus ook de andere maaltijden die je eet in een dag een grote rol. De hoeveelheid koolhydraten in de meeste gerechten zijn zo dat ze in een een Ketogene leefwijze passen. Om jouw maaltijden goed te kunnen inplannen worden per gerecht de macro's (eiwitten, vetten en koolhydraten) vermeld per persoon en per portie.

Ik kies voor koolhydraatarme gerechten, maar niet iedereen in mijn gezin doet dit. Kan ik dan toch jullie boxen gebruiken?

Uiteraard wel! Er zijn nog gezinnen waar een of meerdere gezinsleden initieel niet kiezen voor koolhydraatarme maaltijden. Vaak is dit omdat ze denken dat ze hun aardappel of pasta zouden missen. Het is maar een kleine moeite om bij de gerechten alsnog een aardappel of rijst klaar te maken. (Maar we zijn er stiekem van overtuigd dat wanneer je gezinsleden je week na week zien genieten van je koolhydraatarme maaltijden en bovenal het positieve effect hiervan zullen zien, dat ze dit na een tijdje ook zullen willen proberen.)
Is het voor jou alsnog handiger om apart voor jezelf te koken? Dan kan je uiteraard ook kiezen voor onze eenpersoonsbox.

Kan ik een Healthy-box éénmaal uitproberen?

Het is inderdaad steeds mogelijk om een losse bestelling te doen. Maak een account aan zodat wij over de nodige informatie bezitten voor de levering en kies voor 'losse bestelling'.
Je kan dit zoveel keer doen als je wilt. Bovendien kan je je losse bestellingen ook plannen en in een handige kalender aanduiden wanneer je een losse bestelling wenst te ontvangen.

Welke box kan ik kiezen?

Neem jij de kookbox voor jou alleen? Kook je voor een heel gezin? Maak eenvoudig je keuze in het aantal personen.
Kies hoeveel gerechten je wenst te ontvangen, 3 gerechten of 4 gerechten.
Alle gerechten zijn steeds koolhydraatarm en dus van nature glutenvrij. De 3 gerechten-box is steeds lactosevrij. Zo kan je ook met een voedselintolerantie genieten van de heerlijke gerechten. Het extra 4de gerecht, kan wel lactose bevatten. 
Heb je een speciale wens? Neem contact met ons op. Wij proberen zoveel als mogelijk tegemoet te komen aan jouw wens.

Waarom hebben jullie alleen koolhydraatarme boxen?

Health in a box gelooft dat een koolhydraatarme levenswijze een positieve invloed kan hebben op je lichaam en geest. Wanneer je een actieve levenswijze combineert met een voedingswijze waarbij je zoveel mogelijk pure producten eet en het gebruik van koolhydraten vermindert zal je de positieve effecten die dit heeft op je lichaam en geest niet kunnen ontkennen. Je behoudt of slankt af tot een gezond gewicht, je voelt je vitaler en energieker. Je hebt minder last van maag- en buikklachten. Diabetes type 2 vermindert hier sterk door of verdwijnt zelfs helemaal. Je bent beter bestand tegen invloeden van buitenaf en zoveel meer. Als je hier meer over wilt weten kan je op het internet zeer veel informatie vinden over de effecten van een koolhydraatarme levenswijze.

Hoe lang blijven de producten houdbaar?

Alle producten worden vers ingepakt en blijven gekoeld totdat jij de box bij je thuis ontvangt. Wij werken met zo puur mogelijke producten en vermijden producten met E-nummers en conserveringsmiddelen. Hierdoor zijn sommige producten, zoals vlees, gevogelte en vis, beperkt houdbaar. Wij gaan met onze leveranciers dan ook op zoek naar verpakkingsmethoden die de verse houdbaarheid bevorderen. Wij raden je dan ook aan om de volgorde van de gerechten aan te houden die aangegeven staat op onze website. Zo eet je de producten die het langst houdbaar zijn aan het einde van de week. Start met de vis, dan het gevogelte gerecht, dan het vleesgerecht en tot slot het vegetarische gerecht.
Heb jij een product van ons ontvangen dat ondanks onze zorg toch niet zo vers meer is? Laat het ons weten zodat wij dit kunnen terugkoppelen naar onze leverancier om dit in de toekomst te kunnen voorkomen.

Hoe kan ik betalen?

Betalen doe je veilig online. Je kan betalen met de meeste vertrouwde betaalmethoden.
Wil je je boxen op regelmatige basis wekelijks of tweewekelijks ontvangen, dan kan dit met Bancontact, Visa of Mastercard. Je betalingen gebeuren dan met een doorlopende opdracht (SEPA-maandaat) die aangemaakt wordt met de gegevens van je eerste betaling. Je betaalt zo enkel wanneer je een box ontvangt. Wanneer je je account pauzeert of stopzet, stoppen automatisch ook de betalingen.

Hoe verloopt de levering?

Op maandag tussen 13u30u en 21u30 wordt je box bij je thuis geleverd. Je ontvang hierover een mail met het geschatte leveringsuur. 
Je kookbox wordt direct na de samenstelling in een daarvoor speciaal ontwikkelde koelbox geplaatst en bewaard. Pas aan jouw deur wordt de box hieruit gehaald. Op die manier ben jij verzekerd van een perfect gekoelde, voedselveilige levering.

Ik heb een gezin van 2 volwassenen met 3 kinderen, kan ik ook bij jullie terecht?

Wij bieden onze maaltijdboxen momenteel aan voor 1,2 of 4 volwassenen. Maar omdat onze porties ruim zijn (vlees, gevogelte en vis van +/- 150gr per portie) is dit vaak ook geschikt voor gezinnen met meerdere kinderen. Kinderen hebben namelijk niet altijd 150gr nodig.

Ik heb een voedselintolerantie. Houden jullie daar ook rekening mee?

Jazeker. Al onze maaltijden zijn koolhydraatarm en daardoor van nature glutenvrij. Bovendien kiezen wij voor andere producten steeds voor een glutenvrije variant. De gerechten in de 3-maaltijdenbox zijn elke week lactosevrij. Het extra gerecht in de 4-maaltijdenbox kan wel lactose bevatten. Op deze manier houden wij rekening met de meest voorkomende voedselintoleranties en kunnen ook jullie genieten van onze heerlijke, gezonde maaltijden.

Wij kunnen evenwel niet uitsluiten dat sommige producten sporen kunnen bevatten van allergenen doordat onze pakketten worden samengesteld in een productieruimte waar die allergenen ook kunnen voorkomen.

Wanneer jullie andere intoleranties hebben dan gluten of lactose laat het ons dan zeker weten. Misschien kunnen we er in de toekomst ook rekening mee houden.
Is er een bepaald product in de Healthy-box die je niet mag of niet wenst te eten, contacteer ons dan zeker. We zullen zoveel als mogelijk proberen daar rekening mee te houden en je een alternatief voorstellen.

Zijn jullie porties voldoende om met een voldaan gevoel van tafel te gaan?

Jazeker! Omdat wij gaan voor koolhydraatarme recepten met zo puur mogelijke producten en bovendien rekening houden met de Belgische voedingscultuur zijn onze porties vis en vlees ruim (+/- 150gr. p/p). Daarnaast voorzien wij ook porties groenten die ruim voldoende zijn. Zo eet u gezond, lekker en bent u voldaan.
Die grotere porties vlees en vis verklaren gelijk ook waarom onze prijzen iets hoger liggen dan sommige andere aanbieders van maaltijdboxen.

Vermelden jullie de allergenen?

In onze ingrediëntenlijst vermelden wij wanneer een product een allergeen is of bevat.
Daarnaast is het belangrijk om te weten dat onze boxen worden samengesteld in een bedrijf waar vis, weekdieren, schaaldieren, eieren, aardnoten, melk, noten, soja, selderij, mosterd, sesam, lupine, glutenbevattende granen en sulfieten mogelijks worden verwerkt.

Kan ik een factuur krijgen van mijn bestelling?

Jazeker! Als je een factuur wenst van je bestelling, stuur ons dan een mail met daarin de factuurgegevens en vermeld tevens voor welke bestelling je de factuur wenst. Wij maken dan een factuur op en bezorgen die per kerende mail. 

Eten is een noodzaak, maar bewust eten is een kunst die je kan leren

Begin vandaag nog